Uppsägning av bostad
Du som hyresgäst ansvarar själv för att din uppsägning kommer till rätt part. Det är inte säkert att det är hos oss du ska göra din uppsägning, även om det var här du skrev ditt kontrakt. På ditt hyresavtal ser du vad som gäller.
Vid uppsägning måste det ske genom vårt digitala formulär eller genom nedan blanketter. Vi accepterar inte uppsägningar via mail eller telefon.
Gör så här (digitalt formulär)
- Ni fyller i och skickar in formuläret via denna länk.
- Vi sammanställer din information och skickar ut en digital uppsägningsbekräftelse till din e-post.
- Ni signerar den digitala uppsägningsbekräftelsen ni mottar via e-post. Observera att er uppsägning inte är giltig innan ni har signerat denna.
Gör så här (blanketter):
- Skriv ut rätt blankett*.
- Fyll i dina uppgifter.
- Skicka till: Fastighetssnabben AB, Box 1449, 801 39 Gävle.
Hyresvärden har enligt hyreslagen 3 månaders uppsägningstid och uppsägningen gäller från närmast kommande månadsskifte. Detta innebär att det alltid är den sista i månaden som gäller som uppsägningsdatum, oavsett när i månaden du lämnar in din uppsägning. Det är viktigt att alla som är skrivna på kontraktet skriver under uppsägningen för att den ska vara giltig.
När vi mottagit er uppsägning kommer en skriftlig bekräftelse att skickas till hemadressen.
Uppsägningsblankett – generell
Uppsägningsblankett – garage/parkeringsplats
Uppsägningsblankett – Gävle Studentbostäder
*använd den generella blanketten om du inte bor hos Gävle Studentbostäder.